خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/28 - 15:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رشیدی:

تیم فنی جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید تحت تاثیر لابی صهیونیستی-آمریکایی قرار بگیرد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:تمامی فعالیت های هسته ای ایران مطابق چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می شود لذا امیدواریم موارد اختلافی که تاکنون مطرح بوده در گزارش جدی تیم فنی برطرف شود.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اعزام تیم فنی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران طی چند روز آینده، گفت: رافائل گروسی پس از سفر اخیرش به کشورمان در گزارشی که ارائه کرد مجبور شد همه مولفه ها را شفاف بیان کند و برای همگان مشخص شد که هیچ انحرافی در فعالیت های صلح آمیز برنامه هسته ای جمهوری اسلامی وجود ندارد.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس به بازرسان و تیم فنی جدیدی که به کشورمان سفر خواهند داشت توصیه می شود تحت تاثیر لابی صهیونیستی-آمریکایی قرار نگیرند و در گزارش های خودشان واقعیت ها را منعکس کنند.



وی با اشاره به اینکه باید پرونده های مرتبط با ایران در حوزه هسته ای بسته شود، ادامه داد: متاسفانه صهیونیست ها تلاش کردند با ارائه گزارش های غیرواقعی نگاه بدبینانه نسبت به کشورمان ایجاد کنند اما تیم فنی جدیدی باید به دور از این حواشی باشد و فعالیت کارشناسی خودش را درست انجام دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تمامی فعالیت های هسته ای ایران مطابق چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می شود، افزود: بنابراین امیدواریم موارد اختلافی که تاکنون مطرح بوده در گزارش جدی تیم فنی برطرف شود.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد راستی‌آزمایی های زیادی از فعالیت هسته ای ایران صورت گرفته که در دیگر کشورها مسبوق به سابقه نیست لذا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  باید متوجه باشد جمهوری اسلامی به طور همه جانبه با این نهاد بین المللی همکاری می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359075
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم